Om os - Samarbejdspartnere og kunder | Tracelink
Vi startede med at spore stål

Siden er det gået stærkt med udviklingen af et fleksibelt IT-system til planlægning, styring, analyse og meget mere

Tracelink logo

Tracelink er etableret i 2013 med det mål at skabe et enkelt, fleksibelt, mobilt og prisvenligt IT-system til planlægning, styring og dokumentation af produktionen i små- og mellemstore virksomheder. Det er ikke en banal opgave, men vi gør alt, hvad vi kan for at skabe stor værdi for vores kunder.

Vores software er håndlavet af os selv her i Danmark. Vi har derfor styr på kvaliteten og funktionaliteten - helt ned til mindste detalje.

Historie

Fra idé til udvikling

Tracelink udspringer af et projekt finansieret af Industriens Fond i 2013. Udgangspunktet var mobil håndtering af materialesporbarhed i stålindustrien.

  • I 2014 fik Tracelink økonomisk støtte fra innovationsmiljøet Borean, som i den forbindelse købte sig ind i virksomheden. Udover materialesporbarhed byggede vi som noget af det første tidsregistrering, kvalitetsstyring og integration til e-conomic ind i systemet.
  • I foråret 2016 solgte Borean sine anparter i virksomheden. Samme år udviklede vi integration til Forsi - forsikringsselskabernes skadesopgørelsessystem - og lancerede en brancheløsning til automalere. Den løsning er siden blevet udvidet til også at dække pladeværksteder.
  • I 2017 introducerede vi lagerstyring med batch, samt muligheden for at arbejde med styklister knyttet til produktionen. Dette element af produktionsplanlægning fik efterfølgende tilføjet ruteplanlægning.
  • I 2019 lancerede vi indkøbsfunktionalitet som en del af lagerstyringen.
  • Senest har vi udviklet et CRM-modul til understøttele af salgsprocesserne, der leder frem til produktionen. Undervejs i udviklingen af Tracelink, har vi implementeret et utal mindre forbedringer og nye funktioner på opfordring fra vores kunder, som i høj grad har fungeret som vigtige udviklingspartnere.
  • I dag er vores produkt et alsidigt mobilt softwaresystem til planlægning, styring og dokumentation af produktion, montage og service i små og mellemstore virksomheder.

Tracelink er ejet af de to stiftere Peter Dreyer og Claus Bo Nielsen. Vores organisation, som i dag består af 10+ medarbejdere med stærke kompetencer indenfor udvikling, implementering, kundesupport og kommunikation, holder til i Aarhus i lokaler på Brunbjergvej i Risskov.


Medarbejdere

Du er i trygge hænder


Der skal mange hænder til for at få alle brikkerne til at falde på plads, men heldigvis har vi eksperter på flere forskellige områder, der kan servicere vores kunder indenfor systemudvikling, implementering og support.

Ledige jobs

Er du vores nye kollega?

Tracelink vokser hele tiden. Ofte har vi konkrete jobopslag, hvor vi søger nye medarbejdere til konkrete opgaver. Ind i mellem ansætter vi, fordi en spændende profil henvender sig uopfordret.

Tidligere har vi søgt:

Lige nu søger vi:

Matcher du vores stillingsopslag, så send os hurtigst muligt din ansøgning.

Kunder

Tracelink bliver i dag anvendt i mange forskellige brancher, der alle har et mål om at styre enten ordrehåndtering eller lagerværdier m.m. og anvendes både i små og mellemstore virksomheder.
Fælles for kunderne er en høj faglig kunnen og begrænset erfaring med brug af IT.

Danmarkskort over hvor Tracelinks kunder er geografisk placeret

IT står ikke altid øverst på dagsordenen hos vores kunder, og derfor bruger vi meget energi på at skabe simple løsninger og på at sikre, at hver kunde får en opsætning, der giver værdi for den enkelte bruger i hverdagen. Vi ved, at det kan lade sig gøre.

Knap 200 virksomheder med flere tusinde brugere i Danmark, Skandinavien, Baltikum og Tyskland benytter vores løsninger. Vores løsninger giver både værdi for mindre virksomheder med kun en håndfuld brugere og for større virksomheder med flere hundrede brugere.

En af Tracelinks pragmatiske styrker er, at administrators desktop-registrering fungerer parallelt med lagermedarbejderens brug af Tracelinks App ved lagerhylden. Det giver optimal understøttelse af samspillet mellem virksomhedens afdelinger, uanset faglighed, uddannelsesniveau og modersmål. Kontakt os endelig, hvis I ønsker konkrete referencer.

Vores løsninger anvendes blandt andet i:

  • Byggeindustrien
  • Stålindustrien
  • Autobranchen (lak og skade)
  • Møbelindustrien
  • Printindustrien
  • Fødevareindustrien
  • Medicoindustrien
  • Håndværks- og servicefag

Læs vores kundecases.

Vores hovedværdi

Vi arbejder med et mål om at forenkle og effektivisere din
og dine medarbejderes hverdag gennem et intuitivt styringssystem

Samarbejds­partnere

Tracelink samarbejder med en række virksomheder og organisationer, der bidrager til at øge værdien af vores funktionalitet. Vi har dels partnere, der, som rådgivere, kan hjælpe vores kunder i forskellige brancher med at lave den helt rigtige opsætning af Tracelink, så der opnås maksimal værdi; og dels har vi partnere, som har digitale løsninger, der supplerer Tracelink - som vi derfor tilbyder integration til.

Regnskab

Tracelink har i samarbejde med Visma - e-conomic skabt en løsning, hvor Tracelink er fuldt integreret med e-conomic. Det betyder, at bl.a. varekartotek, kundedatabase og fakturadata deles af de to systemer. Ved at benytte integrationen mellem de to systemer, bliver informationsflow mellem kontorpersonale og produktionsfolk meget mere flydende, med mindre risiko for fejl og større effektivitet i processerne.

Har du brug for hjælp til at konvertere dit gamle regnskab til e-conomic, anbefaler vi eKontoret, som har meget stor erfaring med konverteringer til og tilpasninger af e-conomic.

Herudover har Tracelink gennem forhandlere lavet integrationer til bl.a.:

  • Microsoft C5
  • Microsoft Navision eller Nav
  • Microsoft Business Central

Auto (lak og skade)

I forbindelse med Tracelinks løsning til auto-værksteder, har vi lavet fuld integration til:

Læs om Tracelinks løsning til autobranchen.

Stålindustri

Sammen med en række partnere har vi skabt en løsning, hvor følgesedler og certifikater på indkøbte materialer per automatik leveres fra grossistens ordresystem og læses direkte ind i vores kunders Tracelink arkiv. Derved opnås automatisk sporbarhed uden yderligere arbejde. På indholdssiden har vi i stålindustrien et samarbejde med grossisterne:

Læs om Tracelinks løsning til stålindustrien.

Din integration?

Har du brug for integration til og fra andre systemer, så lad os kigge på det. Vi har gjort det nemt for andre at programmere op imod Tracelink, så i mange tilfælde er integration en overkommelig opgave.

Læs mere om Tracelinks integrations API.