Vi startede i 2013 med at spore stål. Siden er det gået stærkt med alt omkring produktion, planlægning, styring - og meget, meget mere.

Tracelink er etableret i 2013 med det mål at skabe et enkelt, fleksibelt, mobilt og billigt IT-system til planlægning, styring og dokumentation af produktionen i små- og mellemstore virksomheder.

Det er ikke en banal opgave, men vi gør alt hvad vi kan for at skabe stor værdi hos vores kunder.

Vores software er håndlavet af os selv - lige her i lille Danmark. Så vi har helt styr på kvaliteten og funktionaliteten ned til mindste detalje.

Kunder

Tracelink bliver anvendt i mange forskellige brancher.

Vores løsninger anvendes blandt andet i:

  • Byggeindustrien
  • Stålindustrien
  • Møbelindustrien
  • Printindustrien
  • Fødevareindustrien
  • Medicoindustrien
  • Håndværks- og servicefag

Fælles for kunderne er en høj faglig kunnen og begrænset erfaring med brug af IT.

Vi anerkender, at IT ikke står øverst på dagsordenen hos vores kunder og derfor bruger vi meget energi på at skabe simple løsninger og på at sikre, at hver enkelt kunde får en opsætning, der giver værdi i hverdagen. Vi ved, at det kan lade sig gøre.

Mere end 150 virksomheder med flere tusinde brugere i Danmark, Skandinavien, Baltikum og Tyskland benytter vores løsninger.

Vores løsninger giver både værdi for mindre virksomheder med kun en håndfuld brugere og for større virksomheder med flere hundrede brugere.

Kontakt os, hvis I ønsker konkrete referencer.

Læs om Tracelinks løsning hos:

...I er tæt på at få gudestatus! Synes virkelig I har lavet et godt værktøj. Jeg har anbefalet det til flere...
Benny Brink, Mobil Sandblæsning

Samarbejds­partnere

Tracelink samarbejder med en række virksomheder og organisationer, der bidrager til at øge værdien af vores funktionalitet.

Vi har dels partnere, der som rådgivere kan hjælpe vores kunder i forskellige brancher med at lave den helt rigtige opsætning af Tracelink, så der opnås maksimal værdi, dels partnere, som har digitale løsninger, der supplerer Tracelink og som vi derfor tilbyder integration til.

Økonomi

Tracelink har i samarbejde med Visma - e-conomic skabt en løsning, hvor Tracelink er fuldt integreret med e-conomic.

Det betyder, at blandt andet varekartotek, kundedatabase og fakturadata deles af de to systemer.

Ved at benytte integrationen mellem de to systemer, bliver informationsflow mellem kontorpersonale og produktionsfolk meget mere flydende, med mindre risiko for fejl og større effektivitet i processerne.

Herudover har Tracelink gennem forhandlere lavet integrationer til bla.

  • Microsoft C5
  • Microsoft Nav

Autolak

I forbindelse med Tracelinks løsning til autolak-værksteder, har vi lavet fuld integration til:

Læs mere om Tracelinks løsning til Autolakering

Stålindustri

På indholdssiden har vi i stålindustrien et samarbejde med grossisterne:

Sammen med disse partnere har vi skabt en løsning, hvor følgesedler og certifikater på indkøbte materialer per automatik leveres fra grossistens ordresystem og læses direkte ind i vores kunders Tracelink arkiv. Derved opnås automatisk sporbarhed uden yderligere arbejde.

Læs mere om Tracelinks løsning til Stålindustrien

Andre

Har du brug for integration til og fra andre systemer, så lad os kigge på det. Vi har gjort det nemt for andre at programmere op imod Tracelink, så i mange tilfælde er integration en overkommelig opgave.

Læs mere om Tracelinks integrations API

Historie

Tracelink udspringer af et pilotprojekt finansieret af Industriens Fond i 2013. Udgangspunktet var dengang mobil håndtering af materialesporbarhed i stålindustrien.

I 2014 fik Tracelink økonomisk støtte fra innovationsmiljøet Borean, som i den forbindelse købte sig ind i virksomheden. Siden har vores produkt udviklet sig til et generelt mobilt værktøj til planlægning, styring og dokumentation af produktion, montage og service i små og mellemstore virksomheder. I foråret 2016 solgte Borean sine anparter i virksomheden.

Tracelink har sammen med e-conomic en brancheløsning rettet mod produktionsvirksomheder. En anden brancheløsning er lavet til autobranchens lak- og pladeværksteder, hvor Tracelink har integration til forsikringsselskabernes skadesopgørelsessystem FORSI.

Tracelink er i dag ejet af de to stiftere Peter Dreyer og Claus Bo Nielsen. Vi holder til i Aarhus i lokaler på Ravnsøvej i Risskov, hvor vi har fået hjælp til kontorindretning af Annette Mammen