Opret leverandører
For at komme igang med Indkøb i Tracelink kræver det en opsætning af Leverandørmodulet.
- Klik på Leverandører i Funktionsmenuen til venstre.
- I Listen vises oprettede leverandører.
- For at tilføje en ny leverandør klik på + øverst i Listens oversigt eller tryk + Tilføj ny leverandør.
- Udfyld leverandørinformationer under fanerne Hjem og Stamdata.
- Tryk Gem i øverste højre hjørne.
Det er muligt at opsætte standardindstillinger for en ordreafgivelse hos leverandøren.
- Klik på fanen Ordreafgivelse.
- Udfyld nødvendige kontaktoplysninger, samt formater den ønskede opsætning.
- {}-paranteserne gør det muligt at krydsrefere til andre informationer tilgængelig i Tracelink. Benyt Tooltips for mere information herom.
- Bemærk, at indholdet af en ordreafgivelse altid kan ændres under den enkelte indkøbsordre.
- Tryk på Gem, når du er færdig.
Vejledningen her demonstrerer med billeder, hvordan du sætter leverandører op, og hvad du skal være opmærksom på:
Du kan også downloade vores importskabelon for inspiration: