Nye funktioner m.m.
Her kan du bl.a. læse et par af de vigtigste højdepunkter fra vores systemopdateringer.
Fanejustering
November 2024
Standard rækkefølgen af faner i Tracelink er måske ikke dén rækkefølge, du foretrækker at se fanerne i. Derfor kan du nu selv bestemme rækkefølgen af faner.
Import til
e-conomic fane
November 2024
Har du tilføjet varelinjer til Tracelink ordren efter konvertering fra e-conomic, eller har du timeregistreringer, som du gerne vil have med på fakturakladden, kan de nu importeres til e-conomic fanen, så du ikke behøver taste de samme data 2 gange.
Servicemodul til eftersyn
Oktober 2024
Når du laver servicebesøg på maskiner og anlæg, som du enten har solgt eller udlejet, er du sikkert interesseret i at få et samlet overblik over, hvad der er blevet lavet, hvornår og på hvilke maskiner. Dét overblik kan du nu få i Tracelink med vores Servicemodul.
Tilbudsberegning i CRM
November 2023
Optimér din tilbudsproces. Tracelinks CRM holder styr på hele dit salgsflow med opfølgning og log på kundekontakt. Vindes sagen, kan tilbuddet senere konverteres til en ordre direkte i Tracelink.
Ordrebelastning
Juli 2023
I ordrekalenderen kan du få et hurtigt overblik, der fortæller dig, om du har nok kapacitet til at dække dit behov. Ved hjælp af grønne og røde procenttal er det nemt at overskue, om der mangler arbejdskraft, eller om timerne bør fordeles anderledes.
Formularer
Maj 2023
Formularmodulet i Tracelink kan bruges til utroligt mange ting, f.eks. tjeklister, eftersyn, lejekontrakter og kvalitetskontroller.
Formularer udfyldes med data fra Tracelink og kan bl.a. underskrives elektronisk.
Timeregistrering
Februar 2023
Vi har lavet en anbefalet rækkefølge at læse vores guides i, så det er nemt at gennemskue, hvordan du kommer godt i gang med Timeregistrering fra bunden af.
Det indebærer bl.a. oprettelse af brugere og lønprofiler samt en gennemgang af lønberegning m.m.
Forsi: Få energitillæg med på faktura
Februar 2023
Er du vognmaler, og bruger du Forsi? Så er det nu blevet muligt at specificere din fakturakladde, så det nye energitillæg automatisk kommer med på en linje for sig. På den måde undgår du manuelt at skulle lægge en linje på fakturakladden hver gang.
Print & Rapporter
September 2022
I Tracelink kan du udtrække data på alt i form af print, rapporter og Excel skabeloner.
Har du brug for plukkesedler, etiketter eller kvalitetsrapporter til slutkunden? Eller måske efterkalkulationer på salgs- eller produktionsordrer, der inddrager vareforbrug, tidsforbrug eller indkøb? Så tag et kig på vores print og rapport moduler.
Anbefalet indkøb
September 2022
Tracelink tilbyder en helt ny funktion Anbefalet indkøb.
Bruger du indkøb i Tracelink, vil det blive endnu nemmere at foretage indkøb. Baseret på dine reservationer, planlagte produktioner og planlagte indkøb, foreslår systemet dig en indkøbsliste. Se denne korte video, der beskriver, hvordan du opretter anbefalede indkøb, hvis du vil vide mere.
Tips & Tricks
August 2022
Kunne du tænke dig at blive endnu skarpere til at bruge genveje og smarte funktioner i Tracelink?
I vores "Tips & Tricks" kan du blive klogere på nogle af de genveje, knapper og nyttige funktioner, som vil hjælpe dig i din daglige gang i systemet.
Håndbog
Maj 2022
Når dokumentation er afgørende for arbejdets sikkerheds- og kvalitetsmæssige udførelse, er Tracelinks håndbogsmodul det perfekte redskab.
Vidensdeling med flowcharts
November 2021
Tegn selv flowdiagrammer i Tracelink, enten overordnet for virksomheden eller helt ned i detaljen.
Det bringer øget værdi til virksomheden, når arbejdsgange og sammenhænge bliver beskrevet enkelt og visuelt.
Update om funktioner
Februar 2021
Tracelink rundede i december de 7 år. I løbet af årene er vi blevet meget klogere på vores kunders produktion, hvilket afspejler sig i en masse nye funktioner og smarte features.
Nyt stål-lager
September 2019
Tracelink kan nu kan tilbyde smedevirksomheder et stållager, hvor stålet er registreret med certifikat, og hvor lagertilgangen, kan foregå automatisk via integration til en række større grossister. Her kan stål så kan reserveres og efterfølgende bruges på specifikke ordrer. Altsammen med fuld dokumentation.
Lad kunderne
kigge med
April 2019
En af de helt lavthængende frugter er at udnytte IT til et bedre samarbejde med kunderne. Hvis du har Tracelink, foreslår vi, at du giver de vigtigste kunder et login, så de kan følge med.
De skal naturligvis kun kunne følge med i deres egne ordrer, men det sørger vi for.
Leverancer,
forsendelser og
følgesedler
April 2019
Når I producerer, vil I som regel også have behov for at sende det producerede til jeres kunde – og til det formål skal I bl.a. bruge en følgeseddel. Det er sådan set ikke raketvidenskab.
Nyt fra værktøjskassen
Marts 2019
Som sædvanlig udvider vi hele tiden værktøjskassen.
Her kan du læse om nogle af de vigtigste, nye funktioner i Tracelink
Ny tidsregistrering
Oktober 2018
I mange virksomheder er tidsregistrering en udfordring. Det kræver disciplin at registrere sin tid, det er bøvlet at rette forkerte registreringer og når registreringerne til sidst skal omsættes til løn opdager man, at medarbejderne arbejder under vidt forskellige aftaler.
Indkøb
Oktober 2018
Hvis man har lager, har man også brug for at for fyldt hylderne op. Og du kender sikkert oplevelsen af at stå i varemodtagelsen og tænke; "er det noget vi har bestilt?" eller "var det ikke noget helt andet, vi bestilte?"
Nye funktioner
Oktober 2018
Vi har brugt sommeren på at udvikle og lancere en masse nye funktioner. Flere af dem kan I læse mere om ved at logge ind på jeres Tracelinkkonto og vælge menupunktet "Opslag". En håndfuld af de vigtigste funktioner kan du læse om her.
Individuelle rapporter
Juli 2018
Der bliver registreret mange og meget forskellige informationer om produktion og ordrer i Tracelink. Oplysninger om tidsforbrug, vareforbrug, forsendelser, metode, kvalitetskontroller, maskinforbrug, batchinfo, o.s.v. ligger gemt i systemet og ofte er det relevant at kunne danne rapporter, der opstiller et udvalg af alle informationerne.