--> Nye funktioner | Tracelink
Nyt i værktøjskassen

Opdag nye smarte funktioner, du ikke kendte til, eller lær nye arbejdsmåder at kende

Nye funktioner m.m.

Vi opdaterer ofte systemet med ny funktionalitet, så vi følger med efterspørgslen.

Her kan du bl.a. læse et par af de vigtigste højdepunkter fra vores systemopdateringer.

Klimaregnskab
November 2024

Vil du gerne beregne din produktions klimaaftryk? Så er vi klar med et modul, der kan beregne CO2-emission ud fra et simpelt regnestykke. Aftrykket beregnes ud fra indtastede data og inddeles i 3 scopes.

Læs mere...

Fanejustering
November 2024

Standard rækkefølgen af faner i Tracelink er måske ikke dén rækkefølge, du foretrækker at se fanerne i. Derfor kan du nu selv bestemme rækkefølgen af faner.

Læs mere...

Import til
e-conomic fane
November 2024

Har du tilføjet varelinjer til Tracelink ordren efter konvertering fra e-conomic, eller har du timeregistreringer, som du gerne vil have med på fakturakladden, kan de nu importeres til e-conomic fanen, så du ikke behøver taste de samme data 2 gange.

Læs mere...

Servicemodul til eftersyn
Oktober 2024

Når du laver servicebesøg på maskiner og anlæg, som du enten har solgt eller udlejet, er du sikkert interesseret i at få et samlet overblik over, hvad der er blevet lavet, hvornår og på hvilke maskiner. Dét overblik kan du nu få i Tracelink med vores Servicemodul.

Læs mere...

Tilbudsberegning i CRM
November 2023

Optimér din tilbudsproces. Tracelinks CRM holder styr på hele dit salgsflow med opfølgning og log på kundekontakt. Vindes sagen, kan tilbuddet senere konverteres til en ordre direkte i Tracelink.

Læs mere...

Ordrebelastning
Juli 2023

I ordrekalenderen kan du få et hurtigt overblik, der fortæller dig, om du har nok kapacitet til at dække dit behov. Ved hjælp af grønne og røde procenttal er det nemt at overskue, om der mangler arbejdskraft, eller om timerne bør fordeles anderledes.

Læs mere...

Formularer
Maj 2023

Formularmodulet i Tracelink kan bruges til utroligt mange ting, f.eks. tjeklister, eftersyn, lejekontrakter og kvalitetskontroller.

Formularer udfyldes med data fra Tracelink og kan bl.a. underskrives elektronisk.

Læs mere...

Timeregistrering
Februar 2023

Vi har lavet en anbefalet rækkefølge at læse vores guides i, så det er nemt at gennemskue, hvordan du kommer godt i gang med Timeregistrering fra bunden af.
Det indebærer bl.a. oprettelse af brugere og lønprofiler samt en gennemgang af lønberegning m.m.

Læs mere...

Forsi: Få energitillæg med på faktura
Februar 2023

Er du vognmaler, og bruger du Forsi? Så er det nu blevet muligt at specificere din fakturakladde, så det nye energitillæg automatisk kommer med på en linje for sig. På den måde undgår du manuelt at skulle lægge en linje på fakturakladden hver gang.

Læs mere...

Print & Rapporter
September 2022

I Tracelink kan du udtrække data på alt i form af print, rapporter og Excel skabeloner.

Har du brug for plukkesedler, etiketter eller kvalitetsrapporter til slutkunden? Eller måske efterkalkulationer på salgs- eller produktionsordrer, der inddrager vareforbrug, tidsforbrug eller indkøb? Så tag et kig på vores print og rapport moduler.

Læs mere...

Anbefalet indkøb
September 2022

Tracelink tilbyder en helt ny funktion Anbefalet indkøb.

Når du bruger Tracelink Indkøb, får du nu en endnu nemmere måde at foretage indkøb på. Baseret på dine reservationer, planlagte produktioner og planlagte indkøb, foreslår systemet dig en indkøbsliste.

Læs mere...


Tips & Tricks
August 2022

Kunne du tænke dig at blive endnu skarpere til at bruge genveje og smarte funktioner i Tracelink?

I vores "Tips & Tricks" kan du blive klogere på nogle af de genveje, knapper og nyttige funktioner, som vil hjælpe dig i din daglige gang i systemet.

Læs vores Tips & Tricks

Håndbog
Maj 2022

Når dokumentation er afgørende for arbejdets sikkerheds- og kvalitetsmæssige udførelse, er Tracelinks håndbogsmodul det perfekte redskab.

Læs mere...

Vidensdeling med flowcharts
November 2021

Tegn selv flowdiagrammer i Tracelink, enten overordnet for virksomheden eller helt ned i detaljen.
Det bringer øget værdi til virksomheden, når arbejdsgange og sammenhænge bliver beskrevet enkelt og visuelt.

Læs mere...

Update om funktioner
Februar 2021

Tracelink rundede i december de 7 år. I løbet af årene er vi blevet meget klogere på vores kunders produktion, hvilket afspejler sig i en masse nye funktioner og smarte features.

Læs mere...

Nyt stål-lager
September 2019

Tracelink kan nu kan tilbyde smedevirksomheder et stållager, hvor stålet er registreret med certifikat, og hvor lagertilgangen, kan foregå automatisk via integration til en række større grossister. Her kan stål så kan reserveres og efterfølgende bruges på specifikke ordrer. Altsammen med fuld dokumentation.

Læs mere...

Lad kunderne
kigge med
April 2019

En af de helt lavthængende frugter er at udnytte IT til et bedre samarbejde med kunderne. Hvis du har Tracelink, foreslår vi, at du giver de vigtigste kunder et login, så de kan følge med.

De skal naturligvis kun kunne følge med i deres egne ordrer, men det sørger vi for.

Læs mere...

Leverancer,
forsendelser og
følgesedler
April 2019

Når I producerer, vil I som regel også have behov for at sende det producerede til jeres kunde – og til det formål skal I bl.a. bruge en følgeseddel. Det er sådan set ikke raketvidenskab.

Læs mere...

Nyt fra værktøjskassen
Marts 2019

Som sædvanlig udvider vi hele tiden værktøjskassen.

Her kan du læse om nogle af de vigtigste, nye funktioner i Tracelink

Læs mere...

Ny tidsregistrering
Oktober 2018

I mange virksomheder er tidsregistrering en udfordring. Det kræver disciplin at registrere sin tid, det er bøvlet at rette forkerte registreringer og når registreringerne til sidst skal omsættes til løn opdager man, at medarbejderne arbejder under vidt forskellige aftaler.

Læs mere...

Indkøb
Oktober 2018

Hvis man har lager, har man også brug for at for fyldt hylderne op. Og du kender sikkert oplevelsen af at stå i varemodtagelsen og tænke; "er det noget vi har bestilt?" eller "var det ikke noget helt andet, vi bestilte?"

Læs mere...

Nye funktioner
Oktober 2018

Vi har brugt sommeren på at udvikle og lancere en masse nye funktioner. Flere af dem kan I læse mere om ved at logge ind på jeres Tracelinkkonto og vælge menupunktet "Opslag". En håndfuld af de vigtigste funktioner kan du læse om her.

Læs mere...

Individuelle rapporter
Juli 2018

Der bliver registreret mange og meget forskellige informationer om produktion og ordrer i Tracelink. Oplysninger om tidsforbrug, vareforbrug, forsendelser, metode, kvalitetskontroller, maskinforbrug, batchinfo, o.s.v. ligger gemt i systemet og ofte er det relevant at kunne danne rapporter, der opstiller et udvalg af alle informationerne.

Læs mere...