Opdateringer 2021 | Tracelink

7 år Niller...

Du husker nok Mulle fra filmen "Den eneste ene". Mulle har læst psykologi i 7 år og ved et og andet - vist nok om livets store spørgsmål. Tracelink rundede i december de 7 år, og om end, vi ikke vil påstå at have styr på livets store spørgsmål, er vi blevet meget klogere på produktion. Det betyder, at vi hele tiden tilføjer nye funktioner og smarte features.

Her kan du læse om nogle af de vigtigste, nye funktioner i Tracelink:

Snap af tidsregistreringer

Hvis Tracelink anvendes til både registrering af tid til ordrer og tid til løn. Kan man være ude for, at nogle brugere får "huller i osten"; de bruger lang tid på at gå fra at registrere tid på én ordre, til at registrere på en anden. Derved opstår der huller i dagens tidsregistrering, som vil smitte af på lønsberegningen. For at undgå dette, introducerer vi snaptid:

Når du skifter fra én opgave til en anden, sætter Tracelink automatisk startidspunktet til det tidspunkt, hvor tidsregistreringen på forrige ordre blev afsluttet. Så opstår der ingen huller. Selvfølgelig kan man så sætte en tidsgrænse for, hvor store huller man på denne måde vil lappe - f.eks. at systemet skal håndtere pauser på mere end 10 minutter som reelle pauser.

Eksempel på tidsregistrering vist på Tracelink

Timeregistreringskalender.

Deling af Tracelink-ordre mellem virksomheder

Samarbejder du med en virksomhed, der også bruger Tracelink? I så fald kan I nu udveksle ordre-informationer og auto-oprette ordrer hos hinanden. Funktionen fungerer på den måde, at når en af dine ordrer skifter status til en given status, trigger det at samme ordre oprettes hos den virksomhed, I samarbejder med - det kan være en underleverandør, og der sendes sms-besked om ordren. Ordreinformationer følger med over til samarbejdspartneren, der naturligvis kan sende ordren retur på samme måde.

Emails sendt fra Tracelink

Du kan nu få lov at sende mails fra Tracelink, med din personlige mail-adresse som afsender. Hvis du bruger office 365, vil den mail, der er afsendt fra Tracelink, være i din "sendt" mappe i din mail klient. Hvis modtageren af mailen svarer, kommer svaret ind i din personlige inbox.

Lagerværdi forbedret

Værdien af lageret er vigtigt i forhold til regnskabet. Værdien justeres naturligvis løbende ved varemodtagelse og ved pluk til ordrer, men som alle ved, sker der fejl, som først opdages ved en lagerstatus - typisk i forbindelse med årsregnskabet. I den forbindelse kan det være nødvendigt ikke blot at regulere lagerbeholdningen, men også at gøre det med effekt fra en bestemt dato - det er nu muligt i Tracelink.

Automatisk postering af indkøb i e-conomic

Hvis du bruger Tracelinks indkøbsmodul, kan du automatisk få oprettet leverandørfakturaer i e-conomic. Som noget nyt, kan man nu knytte flere modkonti til en postering, således at man f.eks. kan trække fragt ud af den værdi, som lægges på lager.

 

Benchmarking for autolakering

”Hvis du ikke kan måle det, kan du ikke forbedre det” - sagt af Peter Drucker, som er en international guru indenfor forretningsudvikling. Citatet gælder også for autobranchen. Konkurrencen er hård på tid, kvalitet og økonomi. Derfor har vi udviklet en række nye info-bokse i kontrolpanelet, som opsummerer omsætning og sammenligner virksomhedens tal op imod gennemsnit for alle andre branchekolleger, der bruger Tracelink. Brug det som en hjælp til at følge op på, hvor gode I er til sund økonomi i forretningen - i forhold til konkurrenterne.

Eksempel på de infobokse, der kan tilføjes i kontrolpanelet i Tracelink.

Tracelinks kontrolpanel.

Import af Forsi-skadesrapporter

Hvor vi hidtil kun har kunnet tilbyde Tracelink til autolakering, kan vi nu importere Forsi-skadesrapporter, der specificerer arbejdsopgaver og faktureringsdata for skadescentre, der ikke bare lakerer, men også retter buler ud. Rapportens oplysninger lægges automatisk ind i en særlig fane på Tracelink-ordren.

Naturligvis er det ikke alt ovenfor, som er relevant for alle, men kontakt os, hvis du vil vide mere om funktionerne.

Februar 2021