Vejledninger
 

To-do inden I tager på ferie

Før du går på sommerferie, skal din vikar vide, hvad du laver i Tracelink, så Tracelink Support bedre kan hjælpe, hvis der skulle opstå udfordringer. I Tracelink holder vi også ferie, og derfor er det muligt, at din vikar taler med supportens vikar. Det er derfor ultra vigtigt (og dit ansvar), at din vikar ved præcis, hvordan jeres virksomhed arbejder i Tracelink; hvad der skal registreres, hvordan og hvornår. Tracelink Support kan hjælpe med, hvor der skal klikkes - ikke om der skal klikkes.


For at forberede din vikar så godt som muligt, har vi lavet en liste med 10 spørgsmål, som du skal have styr på, inden du går på ferie.

Tjekliste til dig

  • 1. Har du overblik over, hvad der skal laves i Tracelink, mens du er væk?
  • 2. Har du opdateret kalenderen, så vikaren ikke er i tvivl om, hvad der skal laves hvornår?
  • 3. Har du noteret, hvornår dine leverandører og kunder har ferie? (Kontaktoplysninger etc.)
  • 4. Har du undervist din vikar tilstrækkeligt?
  • 5. Har din vikar selv prøvet at gøre tingene i Tracelink?
  • 6. Har du lavet skriftligt materiale til dét, din vikar skal lave? (Dokumentation af jeres arbejdsgange i Tracelink)
  • 7. Har du sat din vikar ind i, hvad vedkommende skal gøre, hvis “noget går galt”?
  • 8. Har du og din vikar printet/gemt den nødvendige/rigtige dokumentation?
  • 9. Er de personer, du normalt samarbejder med, oplyst om, at dit arbejde udføres af en vikar?
  • 10. Hvis I skal køre løn i ferien, så husk på, at din vikar skal kende hele forløbet - f.eks. hvis der skal godkendes eller afsendes rapport etc.

Vikaren bør have styr på nedenstående 7 spørgsmål, inden vedkommende ringer til Tracelink Support.

Tjekliste til vikaren

  • 1. Er din kalender i Tracelink opdateret med dine opgaver?
  • 2. Er du fortrolig med de arbejdsopgaver, du er tildelt i Tracelink?
  • 3. Ved du, hvor du skal tjekke, hvis der er noget, du glemmer undervejs? (Dokumentation/egne noter etc.)
  • 4. Har du en liste over interne kontakter i firmaet, som du kan få hjælp af, inden du ringer til Tracelink Support?
  • 5. Når (hvis) du skal køre løn, har du da et overblik over eller noter på, hvordan du gør det på egen hånd?
  • 6. Hvad gør du, hvis der opstår en uventet situation - f.eks. en ekstraordinær ordre/bestilling, der skal oprettes, håndteres og sendes af sted?
  • 7. Har du en “nødplan”? (Dvs. hvordan noterer du, hvis der er ting, du ikke lykkes med og derfor udsætter til efter ferien?)


 
Tilbage til support