Tracelink Support
 

Opsætning af brugere

Følgende guide beskriver dine muligheder for opsætning af brugere i Tracelink.

  1. 1. Klik i Funktionsmenuen til venstre på Indstillinger og dernæst Brugere.
  2. 2. Klik på en eksisterende bruger i Listen, eller tilføj en ny bruger ved at klikke på + øverst i listen eller + Tilføj ny bruger.
  3. 3. På fanebladet Hjem konfigureres brugeren. Udfyld brugerens informationer og tryk Gem. Er du i tvivl om funktionaliteten af felterne, kan du se en detaljeret beskrivelse nederst på denne side.
  4. 4. På fanebladet Grupper kan du se, hvilke grupper du har oprettet i Tracelink, og hvilke gruppe(r) brugeren er medlem af. Klik her for hjælp til at opsætte brugergrupper. For at gøre brugeren til medlem af én eller flere grupper, sætter du flueben under kolonnen Medlem.
  5. 5. På fanebladet Profilbillede kan du uploade et billede, der vil blive vist for pågældende bruger. Klik på Vælg fil og vælg den fil, du vil bruge. Klik Hent billede og derefter Gem. Det valgte billede vil nu være tilknyttet brugeren og kan ses sammen med brugerens navn i Tracelink.
  6. 6. På fanebladet Konfiguration kan du flere ting:
    • a. Markér i Konto deaktiveret, hvis brugeren ønskes fjernet. Tracelink er et sporbarhedsværktøj, og derfor er det ikke muligt at slette en bruger, da denne kan have historik mange steder i Tracelink. Hvis brugeren ikke længere skal benyttes, skal brugeren deaktiveres, så sporbarheden bevares (brugeren kan dog ikke længere logge ind i Tracelink). Grundet sporbarhed er det også vigtigt IKKE at genbruge en brugerprofil, hvis du får en ny medarbejder. Deaktiver ubrugte profiler, og opret nye brugere til nye medarbejdere.
    • b. Hvis den pågældende bruger skal være administrator i Tracelink, sættes flueben i tjekboksen Administrator. Du kan læse mere om, hvad adminstrator i Tracelink betyder her.
    • c. Under E-mail klient skal der sættes flueben, hvis du bruger Google mail i et browser vindue på din computer. Hvis ikke der er flueben, vil Tracelink forsøge at åbne en e-mail klient (program på din computer).
  7. 7. På fanebladet Dokumenter, kan du ved tryk på Vælg filer tilknytte dokumenter til brugeren. Det kunne f.eks. være en ansættelseskontrakt eller uddannelsesbeviser.

Læs vores vejledning med billedillustrationer:

Detaljeret beskrivelse af brugerkonfiguration

  • Brugernavn: Er det brugeren skal logge ind med.
  • Password: Adgangskode der hører til brugernavnet. Bemærk: Bør være både bogstaver og tal. Udfyldes feltet ikke vil brugeren nu modtage en email med loginoplysninger herunder en automatisk genereret kode. Herefter kan brugeren selv ændre koden.
  • Pin-kode: Bruges ved log ind via liste på app. Bemærk: Skal bestå af 4 tal.
  • Navn: Brugerens Navn eksempel: Jens Jensen.
  • Telefon: Brugerens telefon nummer. Tracelink sender SMS til denne bruger på dette nummer. Bemærk: Benyttelsen af SMS kræver aftale om brug og afregning. Er beskeden længere end 160 karaktere, afregnes der for flere SMS'er pr. afsendt besked.
  • E-mail: Brugerens e-mail adresse. Tracelink sender e-mail til denne bruger på denne adresse.
  • Ekstern ID 1: Bruges til ekstern integration.
  • Ekstern ID 2: Bruges til ekstern integration. Hvis du har e-conomic integration, hedder feltet "e-conomic aktivitets-/varenummer", der hører til denne bruger i e-conomic, Salg, Opsætning, Medarbejdere.
  • Ekstern ID 3: Bruges til ekstern integration
    Hvis du har e-conomic integration, hedder feltet "e-conomic project medarbejdernummer", der hører til denne bruger i e-conomic, Projekter, Øvrig opsætning, Medarbejdere.
  • Sprog: Er det sprog som bruger interfacet skal benytte. Bemærk at du skal logge ud og ind igen for at det nye sprogvalg træder i kraft.
  • Ekstralinjer i bunden: Push besked (via Tracelink mobil App)

Læs mere

 
Tilbage til support