Ordreskabeloner

Modulet ordreskabeloner er et alsidigt værktøj, der gør det muligt at lave skabeloner for hyppige arbejdsprocesser i din virksomhed. Heriblandt kan nævnes muligheden for at oprette styklister, BOM og opskrifter. Med opgavemodulet er der samtidig muligheden for at lave en skabelon for udførelsen en arbejdsgang med ansvarspåsættelse, afhængigheder mm. Oprettede skabeloner kan vælges, når du opretter en ny ordre i Tracelink.

For at lave en ordreskabelon udføres følgende trin:

  1. Klik i Funktionsmenuen til venstre på Skabeloner, dernæst Ordreskabeloner.
  2. I listen vises oprettede ordreskabeloner. For at tilføje en ny ordreskabelon klik på + øverst i listens oversigt, eller tryk + Tilføj ny skabelon
  3. Udfyld navn, nummer (kan integreres med e-conomic, se tooltippet: ?) og evt. en beskrivelse.
  4. Under punktet Ekstra felter fra ordre har du mulighed for at udfylde de felter, du har opsat i konfigurationen af Ordre.
  5. Under punktet Ved ordre oprettelse kan du afkrydse, hvilke ting du fra ordreskabelonen ønsker tilføjet til en oprettet ordre.
Du har også mulighed for at tilføje yderligere funktioner til din ordreskabelon.
  1. Under fanen Skabeloner kan du gøre den aktuelle ordreskabelon afhængig af tidligere oprettede ordreskabeloner. Vælg de ønskede skabeloner og antal. En visuel repræsentation af afhængigheder vil nu blive synlig.
  2. Efter ordreskabelonen er oprettet, kan du nu under fanen Dokumenter tilføje dokumenter, som er nødvendige at have på de ordre, der er genereret ud fra ordreskabelonen.

Ordreskabeloner i forbindelse med lager

Ønsker du at anvende ordreskabeloner i forbindelse med lagerstyring, kræver det, at du har Tracelinks Lager-modul. Ordreskabelonen kan nu opsættes til at tilføje eller plukke varer fra dit lager, eller indkøbe en varer direkte til din ordre.

  1. Klik på fanen der repræsenterer dit Lager.
  2. Vælg i dropdownmenuen navnet på den varer, du ønsker, der skal indgå i ordren.
  3. Feltet Opstarts antal repræsenterer evt. nødvendigt opstarts antal på hver ordre. Feltet Antal pr. enhed er antallet pr. ordre enhed.
  4. Afkryds i boksen Produceres, hvis ordren resulterer i, at denne varer produceres.
  5. Afkryds i boksen Indkøb, hvis du ønsker, at der skal foretages et specifikt indkøb til ordren.
  6. Afkryds i boksen Medregn ordre antal, hvis du ønsker, at vareantallet skal skaleres med antallet af enheder i ordren.
  7. Afkryds i boksen Kopi af dokumenter, hvis du ønsker, at varens dokumenter skal medtages i ordren
  8. Tryk + Tilføj, hvis du ønsker at tilføje yderligere varer fra lageret til ordren.

Ordreskabeloner i forbindelse med opgaver

Ønsker du at anvende ordreskabeloner i forbindelse med opgaver, kræver det, at du har Tracelinks Opgaver-modul. Ordreskabelonen kan nu opsættes til at bestemme arbejdsgangen i din virksomhed, ved oprettelse af ordren.

  1. Klik på fanen Opgaver.
  2. Tryk på Tilføj opgave. Skriv navn, nummer og evt. en beskrivelse for opgaven.
  3. Bestem en bruger eller brugergruppe, der er ansvarlig for udførelsen af opgaven.
  4. Angiv i Antal, hvis netop denne opgave kræver mere end én gentagelse på ordren.
  5. Angiv hvor lang tid, der skal bruges pr. enhed, og om der evt. er en opsætningstid på opgaven.
  6. Feltet Afventer gør det muligt at gøre opgaven afhængig af andre opgaver. Det er således muligt at opbygge en rækkefølge for opgaveudførelsen, og bestemme hvilke opgaver der skal være afsluttet, før denne opgave kan igangsættes.
  7. Feltet Ordrestatus ved afslut bestemmer, den status ordren går i ved afslutning af opgaven.
  8. Afkryds i boksen Tilføj ordrebeskrivelse, hvis du ønsker, at ordrebeskrivelsen skal fremgå på opgaven.
  9. Nederst på siden er en flowchart, som giver en grafisk afbildning af opgavernes afhængigheder.

Ordreskabeloner i forbindelse med formularer

Ønsker du at bruge formularer på dine ordreskabeloner, kræver det, at du har Tracelinks Formularer-modul. Ordreskabelonen kan nu opsættes til at vedhæfte formularer, som skal udfyldes på ordren.

  1. Klik på fanen Formularer.
  2. I dropdownmenuen kan du vælge tidligere oprettede formularer, som kan vedhæftes på ordreskabelonen. Tryk + Tilføj formularer, hvis du ønsker mere end én.
  3. Hvis du ikke har nogle oprettede formularer, kan du følge vejledningen Formularer for at komme igang.
  4. .

Læs mere

 
Tilbage til support