Velkommen til Tracelink

Tracelink er et softwareværktøj til at adminstrere og forbedre overblikket over din virksomhed. Uanset hvordan din Tracelink konto er opsat, er programmet opbygget på samme grundlæggende måde. Følgende guide er en præsentation af de gennemgående elementer, og hvordan du har mulighed for at konfigurere funktionaliteten af disse.

Funktionsmenuen

Yderst til venstre er Funktionsmenuen. Her bliver du præsenteret for de funktioner, som du kan tilgå med din Tracelink opsætning. De mest almindelige funktioner er direkte tilgænglige øverst i menuen. Mindre almindelige funktioner er grupperet sammen. Klik på en gruppe for at åbne og lukke den.

Hvis ønsket, har du mulighed for selv at lave nye funktionsgrupper eller konfiguere eksisterende. Se nederst på denne side.

Listen

Til højre for Funktionsmenuen findes Listen. Listen repræsentere en oversigt over elementer, som der er registreret flere end én af i Tracelink. Det kunne f.eks. være listen over ordrer eller registrede brugere i din virksomhed. Du har, uanset hvor du er i Tracelink, altid følgende muligheder i listen.
  • Søgefeltet
    I søgefeltet kan du altid lave en søgning i listens indhold.
  • Filter
    Ved at trykke på filter knappen kan du lave filtrede søgninger. Det kunne f.eks. være så indholdet sorteres efter navn eller dato for oprettelse. Er listens indhold grupperet, vil der også være mulighed for at vælge disse som et muligt filter.
  • + Tilføj ny
    Med knappen + har du altid mulighed for at tilføje et nyt element til listen.

Udover de overstående punkter vil du, for nogle funktioner, have flere muligheder præsenteret øverst i listen. Eksempelvis en kalenderoversigt, eller muligheden for at generere visuelle repræsentationer.

Listens indhold kan altid eksporteres som CSV-fil ved at klikke på ikonet placeret under listens indhold.

Detaljevinduet

Vælges et element i listen, vil dets informationer nu blive synlige i detajlevindue. Detaljevinduet er opdelt i en række faneblade eller faner. Antallet af faner, og dermed konfigurationsmuligheder for elementet, er afhængigt af, hvilke moduler du har tilknyttet din Tracelink konto. Du vil dog, uanset hvor du er i Tracelink, og hvilke moduler du har opsat, have følgende tilgængelige faner:

  • Hjem
    På fanen Hjem vil der fremgå de vigstiste informationer og konfigurationsmuligheder for elementet.
  • Dokumenter
    I fanen dokumenter har du altid mulighed for at uploade et relevant dokument til elementet. Det kunne f.eks. være et billede.
  • Oprettet/Opdateret eller Log
    I denne fane har du mulighed for at se, hvem der sidst har opdateret elementet og hvornår. Hvis funktionen er udstyrret med en Log, kan du også se, hvilket hændelser der er blevet udført og af hvilken bruger.
Detaljevinduets indhold kan generes til en PDF-fil eller som udprint ved at trykke på ikonerne under vinduet. Hvis du ønsker et specialformateret udprint kan du kontakte Tracelink Support.

Kontrolpanel

Øverst i funktionsmenuen findes Kontrolpanelet. Kontrolpanelet er alsidigt overbliksværktøj i Tracelink. Det har en høj grad af konfigurationsmuligheder, så det kan tilpasses netop din virksomheds behov.

Kontrolpanelet kan konfigureres, så det viser en oversigt over virksomhedenens ordre eller arbejdsopgaver. Til skue for alle medarbejdere ved implementering på storskærm, eller som adminstratorens værktøj til at overvåge virksomhedens produktivitet.

Samtidig kan kontrolpanelet konfigureres helt ned på brugerniveau, således at hver medarbejder har deres eget helt unikke kontrolpanel på netop deres Tracelink bruger. På denne måde kan kontrolpanelet gøres til medarbejderens liste over arbejdsopgaver. Kontrolpanelet kan sågar opsættes, til at tidsstyre arbejdsopgaverne for en maskine.

Mulighederne er mange, og du skal være velkommen til, at spørger din kontaktperson hos Tracelink, hvis du ønsker inspiration til, hvordan du kan drage fordel af kontrolpanelet i din virksomhed.

Status

Et gennemgående værktøj i Tracelink er muligheden for at oprette statusser. Statusser er en simpel og alsidig måde at kunne bestemme tilstanden af virksomhedens arbejdsprocesser og sikrer et uovertroffent overblik. Statusser kan benyttes mange steder i Tracelink. Et eksempel på dette er ved oprettelse af en indkøbsordre:

Indkøbsordre
Når du opretter en indkøbsordrer i Tracelink, kan du følge dens forløb med statusser. Du kan således oprette f.eks. 3 statusser indkøbsordren kan være i.
  • En status ved oprettelse af en ny indkøbsordre: påbegyndt.
  • En status ved afsendelse af en indkøbsordre: bestilt.
  • En status efter behandling af modtaget indkøbsordre: modtaget.

Statusserne kan tildeles farver og symboler, der altid vil markere en indkøbsordres position i forløbet. I listen vil disse farver fremgå, og det giver således et godt overblik over virksomhedens tilstand.

Hvis du i din virksomhed anvender Kontrolpanelet, vil disse også kunne fremgå her, og du vil kunne have mulighed for at skifte statusser direkte fra kontrolpanelet.

Kalender

I mange af Tracelinks moduler er der tilknyttet en Kalender. Kalenderen giver et overblik over, hvordan forskellige processer i din virksomhed fordeler sig over et givent tidsinterval. Det kan f.eks. være virksomhedens ordre eller arbejdsopgaver.

Øverst i kalenderen har du mulighed for at indstille det tidsinterval, som du ønsker at se i kalenderen. Kalenderens elementer er repræsenteret som horisontale blokke. For at tilføje et nyt element i kalenderen, eller ændre i et allerede eksisterende, har du følgende muligheder:

  • Dobbeltklik eller træk musen ud fra et navn, for at tilføje et nyt element. Et vindue vil nu fremkomme, hvor du kan tilføje de nødvendige informationer for registreringen. Efter du har klikket Opret, vil elementet fremgå som en bjælke i kalenderen. Du kan herefter dobbeltklikke på bjælken for at foretage rettelser.
  • Du kan med musen trække i bjælkernes kanter for at ændre registreringen i kalenderen.

Tooltips

Hvis du bliver i tvivl om en funktionalitet i Tracelink, kan du altid benytte de vedhæftede tooltips. Tooltips er en lille forklaring, som kan ses ved at holde musen over ?-tegnet.

 
Tilbage til support