Basisindstillinger

Basisindstillingerne er fundamente indstillinger for hvordan Tracelink er opsat. Det anbefales, at der tages stilling til disse så tidligt som muligt. For at konfigurere basisindstillingerne gøres følgende:

Klik i Funktionsmenuen til venstre på Indstillinger og dernæst Konfiguration. Vælg Basis i listen.
Herunder er dine konfigurationsmuligheder:

Dato-, uge- og tidsformat

Her kan du angive hvordan tid skal angives og vises i Tracelink. Se mere på: momentjs.com/docs.
  • Muligheder for opsætning af datoformat:
    • D/DD - dag i måned, DD med foranstillet '0.
    • M/MM - måned. MM med foranstillet '0'.
    • MMM - måned 3 bogstaver.
    • MMMM - måned fuld. Fx Januar.
    • YY/YYYY - år. YYYY med foranstillet '20'.
    • W/WW - ugenummer. WW med foranstillet '0'.
    Eksempel: Hvis du skriver 'DD/MM/YYYY' skriver den 20/02/2020

  • Muligheder for opsætning af ugeformat:
    • W/WW - uge nummer/uge nummer med foranstillet ‘0’
    • M/MM/MMM - måned/måned 3 bogstaver/måned fuld. Fx ‘Januar’.

  • Muligheder for opsætning af tidsformat:
    • H/HH - time på dagen, HH med foranstillet '0.
    • m/mm - minutter. 'mm' med foranstillet '0'.
    • s/ss - sekunder. 'ss' med foranstillet '0'.
    Typisk: HH:mm - der giver 10:30
    BEMÆRK! Store og små bogstaver som angivet.

  • Muligheder for opsætnning af Dato- og tidsformat:
    • D/DD - dag i måned, DD med foranstillet ‘0’.
    • M/MM - måned. MM med foranstillet '0'.
    • YY/YYYY - år. YYYY med foranstillet '20'.
    • H/HH - time på dagen, HH med foranstillet '0.
    • m/mm - minutter. 'mm' med foranstillet '0'.
    • s/ss - sekunder. 'ss' med foranstillet '0'.
    Typisk: DD/MM/YYYY - HH:mm - der giver: 20/02/2020 - 20:20
    BEMÆRK! Store og små bogstaver som angivet.

Decimaler

Opsætning af hvordan du vil bruge decimaler i Tracelink. Du skal angive hvor mange decimaler du vil bruge, når du angiver 'Antal/mængde', når du bruger 'Valuta' og når du ser 'Procent'.

Angiv hvor mange decimaler de forskellige typer skal benytte ved visning overalt i Tracelink. Vær defor meget forsigtig med at lave ændringer. Du bør ikke angive flere decimaler end nødvendigt - dog højest 6 decimaler!

Normal arbejdstid

Her definerer du, hvornår normal arbejdstid er i din virksomhed. Dette bruges bla. i kalender- og opgaveplanlægning.
I modulet Opgaver vil indstillingerne her bestemme, hvilket tidsrum en opgave kan planlægges i.
Som standard er arbejdstid sat til mødetid kl. 07.00 og fyraften 15.00 alle hverdage dage undtagen fredag, hvor der er fyraften kl. 13.00.

Hvis weekend arbejde: Husk at sætte kryds i 'vis weekender' under Indstillinger --> Konfiguration --> Basis --> Web og Desktop. Hvis ikke der er nogen på arbejde i weekenden, lader du lørdag og søndag være tom.
De samlede timer skal afspejle, hvornår Tracelink må planlægge opgaver, dvs. hvornår der er mulighed for, at I arbejder i virksomheden.

Fridage/Helligdage
Her kan du angive årets helligdage, og hvis der forekommer specielle dage, hvor I har lukket, eller andre datoer Tracelink ikke må planlægge arbejde på. formatet er dag/måned/årti - f.eks: juleaften er d. 24. december 2020, skriver du 24/12/20 - flere datoer adskilles med et komma.

Dokumentmapper

I Tracelink er det muligt at tilføje dokumenter til en lang række emner. F.eks ordrer, lagervarer og indkøbsordrer.
For at organisere disse ens, hvis du f.eks har certifikater ved både varer og ordrer, kan du angive en mappe 'Certifikater'. Mapperne vil dukke op alle de steder, hvor du kan tilføje et dokument i Tracelink. Hvis du ligeså bruger billeder, laver du en mappe 'Billeder' osv. Dette giver mulighed for at organisere dine dokumenter ens på tværs af Tracelink.

Bemærk: Disse mapper vises først efter du har tilføjet et dokument og du skal efterfølgende selv organisere dine dokumenter på hvert enkelt element. Der er ikke ét sted, du efterfølgende kan se alle dokumenter som er lagt i samme mappe. Funktionen er udelukkende til at organisere dokumenter på hvert enkelt element.

e-mail SMTP transport

Tracelink kan bruge en ekstern mail server (SMPT server) til at sende mails ud fra Tracelink (f.eks. ved indkøbsordre).

Der specificeres hvilken server, hvilken port, brugernavn samt password.

Hvis man benytter Office365 email, skrives smpt.office365.com i Server og Port efterlades blank.

 
Tilbage til support