Lad kunderne
kigge med

En af de helt lavthængende frugter er at udnytte IT til et bedre samarbejde med kunderne. Hvis du har Tracelink, foreslår vi, at giver de vigtigste kunder et login, så de kan følge med.

De skal naturligvis kun kunne følge med i deres egne ordrer, men det sørger vi for.

At give kunden mulighed for at følge med i produktionen kan have mange fordele – og du kan selvfølgelig selv styre hvordan
  • Kunden kan se hvor langt produktionen er, så du slipper for forstyrrende forespørgsler på status. For kunden har det yderligere den store fordel, at kan se, når din produktion er færdig før tid; tit vil det betyde, at kunden kan fremskynde sin processer, med mulighed for bedre udnyttelse af ressourcer og hurtigere fakturering.
  • Du kan give kunden lov til selv at anmelde nye ordrer. På den måde kan kunden af sig selv fylde din ordrebog op! Det sparer tid for både dig og din kunde.
  • Kunden har mulighed for at angive forventet startdato og ønsket slutdato for ordren. F.eks. har vi en del industrimalere, som lader deres kunde fortælle, hvornår de forventer at aflevere nye emner til lakering og hvornår de gerne vil have dem retur.
  • Undervejs i produktionen, kan I dele dokumentation af ordren – det kan være fotos eller tekniske rapporter. Dette betyder, at ændringer hurtigt kan dokumenteres.
  • Systemet kan sættes op til at give kunden besked når særlige hændelser opstår. F.eks. kan kunde få en SMS, når du markerer en ordre som afsluttet.
Du bestemmer selv, hvor mange af dine kunder, der skal have adgang til Tracelink – og du bestemmer selvfølgelig også om det er dig eller kunden, der skal betale for adgangen. Ekstern kundeadgang koster et par hundrede kroner om måneden.