--> Tracelink Support
 

Ordreskabeloner

Ordreskabeloner i Tracelink kan beskrives som “ruter” eller “BOM” (Bill of material). Ved hjælp af ordreskabeloner kan du nemt producere, lave ruter eller sælge den samme vare igen og igen - uden at du behøver angive de samme råvarer eller selve ruten hver gang.

Modulet Ordreskabeloner er et alsidigt værktøj, der gør det muligt at lave skabeloner for hyppige arbejdsprocesser i din virksomhed. Heriblandt kan nævnes muligheden for at oprette styklister, BOM og opskrifter. Med opgavemodulet er der samtidig muligheden for at lave en skabelon for udførelsen en arbejdsgang med ansvarspåsættelse, afhængigheder m.m. Oprettede skabeloner kan vælges, når du opretter en ny ordre i Tracelink.


For at lave en ordreskabelon udføres følgende trin:

  1. Klik i Funktionsmenuen til venstre på Skabeloner mv. og dernæst Ordreskabeloner.
  2. I Listen vises oprettede ordreskabeloner. For at tilføje en ny ordreskabelon klik på + øverst i listens oversigt eller tryk + Tilføj ny skabelon.
  3. Udfyld navn, nummer (kan integreres med e-conomic - se tooltippet: ?) og evt. en beskrivelse.
  4. Under punktet Ekstra felter fra ordre har du mulighed for at udfylde de felter, du har opsat i konfigurationen af Ordrer.
  5. Under punktet Ved ordre oprettelse kan du afkrydse, hvilke ting du fra ordreskabelonen ønsker tilføjet til en oprettet ordre.

Du har også mulighed for at tilføje yderligere funktioner til din ordreskabelon:

  1. Under fanen Skabeloner kan du gøre den aktuelle ordreskabelon afhængig af tidligere oprettede ordreskabeloner. Vælg de ønskede skabeloner og antal. En visuel repræsentation af afhængigheder vil nu blive synlig.
  2. Efter ordreskabelonen er oprettet, kan du nu under fanen Dokumenter tilføje dokumenter, som er nødvendige at have på de ordrer, der er genereret ud fra ordreskabelonen.

Læs vejledningen her, der tager dig igennem de forskellige faner på ordreskabelonen, samt hvordan du opretter en ordreskabelon via e-conomic:


Læs mere

 
Tilbage til support