--> Tracelink Support
 

Ordreskabeloner i forbindelse med opgaver

Ønsker du at anvende ordreskabeloner i forbindelse med opgaver, kræver det, at du har Tracelinks Opgavemodul.

Vejledning

Læs vejledningen Opret en ordreskablon før du læser denne.

Ordreskabelonen kan nu opsættes til at bestemme arbejdsgangen i din virksomhed ved oprettelse af ordren.

  1. Klik i Funktionsmenuen til venstre på Skabeloner mv. og dernæst Ordreskabeloner.
  2. Klik på fanen Opgaver.
  3. Tryk på Tilføj opgave. Skriv navn, nummer og evt. en beskrivelse for opgaven.
  4. Bestem en bruger eller brugergruppe, der er ansvarlig for udførelsen af opgaven.
  5. Angiv i Antal, hvis netop denne opgave kræver mere end én gentagelse på ordren.
  6. Angiv hvor lang tid, der skal bruges pr. enhed, og om der evt. er en opsætningstid på opgaven.
  7. Feltet Afventer gør det muligt at gøre opgaven afhængig af andre opgaver. Det er således muligt at opbygge en rækkefølge for opgaveudførelsen og bestemme, hvilke opgaver der skal være afsluttet, før denne opgave kan igangsættes.
  8. Feltet Ordrestatus ved afslut bestemmer, den status ordren går i ved afslutning af opgaven.
  9. Afkryds i boksen Tilføj ordrebeskrivelse, hvis du ønsker, at ordrebeskrivelsen skal fremgå på opgaven.
  10. Nederst på siden er en flowchart, som giver en grafisk afbildning af opgavernes afhængigheder.

Læs mere

 
Tilbage til support