--> Opstart og implementering | Tracelink
Lad os hjælpe dig godt i gang

For at I får en god start på jeres digitaliseringsrejse, inkluderer vores løsning et fælles opstartsforløb - og bare rolig, vi har prøvet det mange gange før

Opstart

Så snart du har tilmeldt virksomheden, modtager du login-oplysninger og kan i princippet straks gå i gang. Vores erfaring viser imidlertid, at det er en god idé at få hjælp til opsætningen, når der er travlt.

Derfor omfatter vores opstart et implementeringsforløb, hvor vi i ro og mag hjælper med opsætning og gennemgår de væsentligste funktioner. Vi har rutinen, hvorfor vi nemt kan sætte systemet op til dig og undervise i funktionerne - f.eks. kan vi vise dig, hvordan du opretter dine brugere og ressourcer, angiver typebetegnelser på materialer, importerer eksisterende data fra regneark osv.

Implementerings-
forløb

Fase 1: Kickoff
Når aftalen er på plads, starter implementeringsforløbet med et kickoff møde. Her mødes Tracelinks implementeringskonsulent med kundens produktionsansvarlige for at blive introduceret til kundens arbejdsprocesser og evt. udfordringer, samt gennemgå tilbud.

Et kickoff møde tager typisk mellem 1-2 timer.

Fase 2: Processer
Efter kickoff mødet tager konsulenten hjem og optegner kundens arbejdsprocesser og afklarer, hvordan systemet skal sættes op, så det bedst møder de behov, virksomheden har til at få styr på deres interne processer.

Konsulenten følger løbende op med kunden, så arbejdsflowet dokumenteres korrekt.

Fase 3: Opsætning / Dataimport
Konsulenten går herefter i gang med at opsætte systemet ud fra den løsning, som konsulent og kunde er blevet enige om. Dvs. at konsulenten tilføjer de moduler, der skal bruges, f.eks. ordrer, lager, indkøb m.m. til kundens Tracelink konto.

Er der blevet aftalt data til import, importeres de også i denne fase.

Fase 4: Uddannelse
Nu hvor fundamentet for løsningen er lagt, begynder uddannelsesfasen. Her får kunden online undervisning ca. 1 gang om ugen i 1 time af gangen i gennemsnit op til 3 måneder. Du kan dog sagtens få undervisning flere gange om ugen, hvis du gerne vil hurtigt i gang. Fasens varighed afhænger af hvor stor en løsning, der er brug for.

Undervisningen foretages på Google Meet og tages i etaper. Ofte vil man starte med én funktion af gangen, f.eks. oprettelse af brugere, så opsætning af lønprofiler etc. På den måde bliver kundens nøglepersoner “eased into” systemet, og kan selv udforske funktionerne i et stille og roligt tempo. Mellem hver undervisningsgang følger nogle hjemmeopgaver - såsom oprettelse af varer, lønprofiler, værktøjer osv. - som skal færdiggøres, før næste skridt kan tages. Når kunden føler sig klar til at stå på egne ben, overgår de til almindelig drift.

Vi slipper jer derfor ikke før, at I føler jer trygge med systemet.

Fase 5: Drift
Når kunden er færdig med at få undervisning i systemet og bruger deres Tracelink løsning på daglig basis, overgår de til “Drift”.

Kunden overdrages derfor også til Support, som vil være den primære kontakt.

Læs hvordan virksomheden Hein & Sønner blev implementeret.

Sådan kommer du i gang

1

Demo

Kontakt os og book en gratis rådgivning, hvor du får en føling af systemet.

2

Løsning

Sammen med dig, finder vores rådgivere løsningen, der passer jer.

3

Forløb

Når I er klar, går vi i gang med at implementere systemet.

4

Support

Efter endt forløb står vi altid klar til at hjælpe på enten e-mail eller telefon.

Gratis demo

Kontakt os, så vi kan tage en uformel samtale om jeres udfordringer og behov, og book en gratis demo, hvor vi præsenterer dig for systemet med fokus på de behov, du beskrev til samtalen.