Vilkår & Betingelser | Tracelink
 

Abonnementsvilkår for Tracelink

Abonnementets tiltrædelse

Abonnementsvilkårene (herefter ”Vilkårene”) tiltrædes ved godkendelse/underskrift af tilbud/aftale og gælder mellem Tracelink Aps, CVR-nummer 25705823, (herefter ”Tracelink”) og kunden, som tiltræder Vilkårene, (herefter ”Kunden”).

Abonnementets varighed og fakturering

Abonnementet træder i kraft ved bestilling og tegnes for et kalenderkvartal ad gangen med ophør som beskrevet nedenfor. Første faktureringsperiode løber fra bestillingsdatoen til udgangen af efterfølgende hele kalenderkvartal. Herefter faktureres kvartalsvis forud.

Efter bestilling er der en gratis fortrydelsesret på 14 dage.

Abonnements omfang og anvendelse

Abonnementet giver brugsret til tjenesten Tracelink ved brug af smartphone App af samme navn og ved brug af webtjenesten tilgængelig på websiden www.tracelink.dk/admin. (herefter under ét betegnet ”Tjenesten”).

Anvendelse af abonnementet gælder for den juridiske enhed (knyttet til et CVR-nummer), der har oprettet abonnementet, og abonnementet må ikke benyttes af anden juridisk enhed. Klistermærker med påtrykte QR-koder er ikke inkluderet i abonnementet, men købes særskilt.

Betalingsbetingelser og fakturering

Betalingsbetingelser er 8 dage netto fra fakturadato. Betales abonnementet ikke rettidigt, sendes rykker 1 uden gebyr 7 dage efter fakturaens forfaldsdato. Betales abonnementet fortsat ikke, sendes 10 dage senere rykker 2 med gebyr på kr. 150,00.

Såfremt betaling stadig ikke er modtaget inden 7 dage efter rykker 2, spærres adgangen til Tjenesten. Adgangen til Tjenesten åbnes igen efter modtaget betaling, medmindre Tracelink forinden har ophævet aftalen.

Kunden accepterer, at fakturaer og rykkere sendes pr. e-mail til den af Kunden opgivne e-mailadresse eller på tilsvarende elektronisk måde.

Abonnementets ophør

Kunden kan opsige abonnementet eller dele af dette til udgangen af en abonnementsperiode med en måneds varsel. Aftalen kan ikke opsiges for en allerede tegnet abonnementsperiode.

Opsiges abonnementet ikke, betragtes det som forlænget med et yderligere kvartal.

Benytter Kunden Tjenesten i strid med aftalen, herunder Vilkårene, eller på anden måde, som må anses som retsstridig, er Tracelink berettiget til at ophæve aftalen uden varsel.

Kundens data

Parterne er enige om, at Kunden er dataansvarlig for så vidt angår eventuelle personoplysninger Kunden uploader og behandler i Applikationen, samt at Kunden ejer og frit kan disponere over egne data i Applikationen. Som bilag 1 til disse Vilkår har parterne indgået en databehandleraftale (herefter "Databehandleraftale"), hvortil der henvises for så vidt angår yderligere betingelser for behandling af persondata. Applikationen giver Kunden mulighed for at eksportere alle kartoteker, data mv. via Applikationens eksportfunktion, og Kunden accepterer, at sådan eksport skal gennemføres af Kunden inden abonnementets ophør. I tilfælde af at abonnementet udløber eller ophæves af Kunden, skal Tracelink, hvor rimeligt og kommercielt forsvarligt, tilsigte at give kunden en periode på 10 dage efter ophør, hvor eksportfunktionen kan anvendes.

Tracelink forbeholder sig ret til at slette Kundens data 90 dage efter abonnementets ophør uanset årsagen hertil, og Tracelink har ingen forpligtelser til at opbevare data efter dette tidspunkt. Tracelink er berettiget til at opbevare Kundens data efter ophør med henblik på at anvende disse i anonymiseret form til statistik og analyse af tjenesten.

Tracelink kan i ganske særlige tilfælde, hvor det efter Tracelinks vurdering skønnes forsvarligt og rimeligt, give tredjemand og myndigheder adgang til Kundes data, dog kun i overensstemmelse med den relevante databeskyttelseslovgivning, i forbindelse med dom, myndighedskrav, Kundens konkurs, dødsfald eller lignende.

Driftsstabilitet

Tracelink tilstræber højst mulig driftsstabilitet, men er uden ansvar for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Tracelinks kontrol. Herved forstås bl.a. strømsvigt, fejl på modemudstyr, ADSL-forbindelser, telekommunikationsforbindelser eller lignende. Tracelink tilstræber i alle tilfælde at genskabe normal drift hurtigst muligt.

Forebyggende
vedligeholdelse

For at yde den bedst mulige service er det nødvendigt periodisk at udbygge/udskifte teknisk udstyr og at foretage softwareopdateringer mv. I den forbindelse kan det være nødvendigt midlertidigt at afbryde adgangen til Tjenesten. Sådanne afbrydelser vil fortrinsvis blive placeret i tidsrummet kl. 20.00-06.00 CET på arbejdsdage (normalt mandag til fredag) og hele dagen i weekender herunder også helligdage. Skulle det blive nødvendigt at afbryde adgangen til Tjenesten uden for det anførte tidsrum, vil dette blive varslet forinden. Tracelink er uden ansvar for afbrydelser i ovenstående tidsrum. Uden for dette tidsrum, er Tracelink uden ansvar for afbrydelser, forudsat de er varslet forinden.

Ændringer

Tracelink er berettiget til løbende at foretage opdateringer og forbedringer af Tjenesten.

Prisstigninger

Abonnementsprisen kan ændres med en måneds varsel til udgangen af et kvartal. Opstarts-abonnementsprisen kan findes i det oprindelige tilbud. Alle priser er ekskl. moms.

Rettigheder

Tjenesten er ophavsretligt beskyttet og tilhører fuldt og helt Tracelink. Individuelt udarbejdet programmel tilhører ligeledes Tracelink medmindre andet skriftligt er aftalt.

Tracelinks ansvar

Tracelink er med de begrænsninger, der fremgår nedenfor, ansvarlig efter dansk rets almindelige regler for tab. Tracelink kan ikke holdes ansvarlig for tab, der er opstået som følge af simpel uagtsomhed eller fejlbehæftede manuelle procedurer hos Kunden.

Tracelink er ikke ansvarlig for driftstab, følgeskader eller andre indirekte tab, og ansvaret er beløbsmæssigt begrænset til Kundens betaling i 12 måneder før det ansvarspådragende forholds indtræden.

Tracelink er ikke ansvarlig for driftstab som kan henføres til klistermærkernes læsbarhed, klæbeevne eller klæbemateriale.

Tavshedspligt og datasikkerhed

Tracelink har tavshedspligt om alle informationer, Tracelink måtte komme i besiddelse af om Kunden, og er ikke berettiget til at videregive sådanne informationer til tredjemand, medmindre dette sker efter accept fra Kunden.

Tracelink har bestræbt sig på at sikre de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at oplysninger i Tjenesten hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lov om behandling af personoplysninger.

Tvister

Enhver tvist, der udspringer af aftalen, skal anlægges ved Byretten i Aarhus som første instans og behandles efter dansk ret.