Stål

EN1090 sporbarhed; det var her Tracelink startede. Tracelinks brancheløsning til smede- og stålvirksomheder anvendes af stålvirksomheder over hele Danmark.

Løsningen håndterer bla. certifikater på stål, svejselogs, kontrol af svejsninger og medarbejdernes svejsecertifikater.

Moduler

En Tracelink stål løsning indeholder typisk følgende moduler

Sporbarhed

Når stålgrossisterne leverer stål til bygningskonstruktioner overføres sporbarhedsinformation automatisk til smedevirksomhedens Tracelink konto, hvorefter der er fuldt styr på nøjagtigt hvilke stykker stål, der anvendes, således at konstruktionen kan CE-mærkes. Relevante informationer som for eksempel dato for modtagelse, varetype, mængde og chargenumre registreres.

Derudover knyttes følgesedler og certifikater, der er modtaget digitalt, til stålet. På den måde skaber I via en stregkode på stålet en forbindelse mellem det fysiske stål og alle relevante informationer, der er gemt i Tracelink-databasen.

Vi har integration til følgende grossister:

Integrationen betyder, at Tracelink henter informationer om råvaren – altså stålet – direkte hos grossisten. På den måde indsamles CE dokumentation automatisk og EN 1090 overholdes uden at smeden skal foretage sig noget. Udover sporbarhed indeholder løsningen følgende moduler:

Svejselog

Systemet tilbyder en nem registrering af svejsninger via smartphone. Svejsecertifikater kan gemmes for hver medarbejder; når en medarbejder bliver angivet som udførende svejser på et kontrolpunkt, så ”følger” hans certifikater altid med. Alle kontrolpunkter samles i en svejselog for ordren med alle informationer fra alle svejsninger. Hver svejsning kan dokumenteres med billeder, samt notater til visuel kontrol.

CE-rapport

Det er nemt at lægge dokumenter, formularer eller billeder ind på den enkelte ordre. Når konstruktionen er færdig, kan der dannes en CE-rapport, som indeholder materialelister, følgesedler, certifikater og andre udvalgte dokumenter.

Ordrer og produktionsstyring

Vores ordrestyring giver gode muligheder for at planlægge produktionen og bevare overblik over og styring af ressourcer i form af både medarbejdere og maskiner. Vi har også et lagermodul, hvor I kan overvåge lagerbehandling og forbrug og sørge for rettidigt indkøb.

Læs mere om lager.

Løn, kørsel og tidsregistrering

Tracelinks komme/gå registrering danner data til lønsystem. Via mobiltelefon eller tablet registrerer medarbejderen arbejdstids begyndelse, eventuelle pauser og arbejdets afslutning.

Medarbejderen kan også registrere tidsforbrug på de enkelte opgaver. Derved får man et præcist billede af tidsforbruget, som dermed kan faktureres og evalueres i en efterkalkulation.

Ved kørsel kan man via GPS beregne køreafstand og køretid til/fra kunder.

Læs mere om tidsregistrering.

Værktøj & maskiner registrering & vedligehold

Det er nemt at holde styr på værktøjet. Systemet giver et fuldt overblik over værktøj og maskiner. I ved så altid, hvem der har lånt værktøjet. Og hvornår det er blevet brugt – og på hvilket projekt.

I kan også se, om værktøjet eller maskinen er blevet efterset og kalibreret efter gældende regler inden deadline. Det er enkelt at lave lister over værktøj og status, så I altid kan dokumentere, at I anvender godkendt udstyr.