Adminstrator i Tracelink

Når du tilføjer en bruger i Tracelink, kan du bl.a vælge om brugeren skal være administrator. En administrator kan indstille og konfigurere Tracelink, og en administrator har adgang til e-conomic igennem Tracelink. Det anbefales, at der er så få som muligt, der har administrator rollen. Det er normalt personer der sidder i administrationen af en virksomhed, der har administrator rettigheder i Tracelink. For at arbejde helt almindeligt med Tracelink, er det ikke nødvendigt at være administrator.

Der er stor forskel på hvordan Tracelink vises for administrator og ikke administrator, samt på hvilke muligheder du har for at se, konfigurere og udføre dagligt arbejde.
Hvis du har brug for at give specielle tilladelser i Tracelink, er det muligt at få slået Rettigheds-modulet til. Spørg Tracelink support, hvis du vil vide mere herom.
Har du ikke Rettigheds-modulet slået til, er Tracelink indrettet sådan, at en menig bruger ikke kan se, og derfor ikke har adgang til en række områder i Tracelink. Der er stadig fuld mulighed for at arbejde med Tracelink, der er blot menupunkter, der ikke bruges i det daglige arbejde.

En administrator har mulighed for at vælge, om et modul skal være synligt for almindelige brugere. I indstillingen af flere moduler, er der mulighed for at sætte flueben i “kun administrator”. Når du sætter fluebenet, vil modulet kun være tilgængelig for administratorer.

Læs mere

 
Tilbage til support