Bemærk: Vejledningen er i review.

Opsætning af brugere

Følgende guide beskriver dine muligheder for opsætning af brugere i Tracelink.

  1. Klik i Funktionsmenuen til venstre på Indstillinger og dernæst Brugere.
  2. Klik på en eksisterende bruger i listen, eller tilføj en ny bruger ved at klikke på + øverst i listen eller + Tilføj ny bruger.
  3. På fanebladet Hjem konfigureres brugeren. Udfyld brugerens informationer, og tryk Gem. Er du i tvivl om funktionaliteten af felterne, kan du se en detaljeret beskrivelse nederst på denne side.
  4. På fanebladet Grupper kan du se, hvilke grupper, du har oprettet i Tracelink og hvilke gruppe(r) brugeren er medlem af. Klik her for hjælp til at opsætte brugergrupper. For at gøre brugeren til medlem af én eller flere grupper, sætter du flueben under kolonnen Medlem.
  5. På fanebladet Profilbillede kan du uploade et billede, der vil blive vist for pågældende bruger. For at uploade et billede, skal du klikke på Vælg fil. Computeren åbner en dialog, hvor du kan vælge filen du vil bruge. Når du har valgt den, kan du gemme øverst til højre, eller du kan klikke "Hent billede." Nu kan du se billedet og har mulighed for at justere billedet, inden du gemmer øverst til højre.
    Når der er gemt, vil det valgte billede være tilknyttet brugeren og kan ses sammen med brugerens navn i Tracelink.
  6. På fanebladet Konfiguration kan du markere i Konto deaktiveret, hvis brugeren ønskes fjernet. Tracelink er et sporbarhedsværktøj. Derfor er der nogle ting det ikke er muligt at slette. Bruger kan ikke slettes, fordi en bruger kan have historik mange steder i Tracelink. Hvis du ikke længere skal bruge en bruger, skal brugeren deaktiveres. På den måde bevares sporbarheden, men brugeren kan ikke længere logge ind i Tracelink.
    Hvis den pågældende bruger skal være administrator i Tracelink, sættes flueben her. Du kan læse mere omkring hvad adminstrator i Tracelink betyder her.
    Under E-mail klient skal der sættes flueben, hvis du bruger Google mail i et browser vindue på din computer. Hvis ikke der er flueben, vil Tracelink forsøge at åbne en e-mail klient (program på din computer).
  7. På fanebladet Dokumenter, kan du ved tryk på Vælg filer tilknytte dokumenter til brugeren. Det kunne f.eks være ansættelseskontrakt eller uddannelsesbeviser.

Detaljeret beskrivelse af brugerkonfiguration

  • "Brugernavn": Er det brugeren skal logge ind med.
  • "Password": Adgangskode der hører til brugernavnet. Bemærk: Bør være både bogstaver og tal. Udfyldes feltet ikke vil brugeren nu modtage en email med loginoplysninger herunder en automatisk genereret kode. Herefter kan brugeren selv ændre koden.
  • "Pin-kode": Bruges ved log ind via liste på app. Bemærk: Skal bestå af 4 tal.
  • "Navn": Brugerens Navn eksempel: Jens Jensen.
  • "Telefon": Brugerens telefon nummer. Tracelink sender SMS til denne bruger på dette nummer. Bemærk Benyttelsen af SMS kræver aftale om brug og afregning. Er beskeden længere end 160 karaktere, afregnes der for flere SMS'er pr. afsendt besked.
  • "E-mail": Brugerens e-mail adresse. Tracelink sender e-mail til denne bruger på denne adresse.
  • "Ekstern ID 1": Bruges til ekstern integration
  • "Ekstern ID 2": Bruges til ekstern integration. Hvis du har e-conomic integration, hedder feltet "e-conomic aktivitets-/varenummer", der hører til denne bruger i e-conomic, Salg, Opsætning, Medarbejdere.
  • "Ekstern ID 3": Bruges til ekstern integration
    Hvis du har e-conomic integration, hedder feltet "e-conomic project medarbejdernummer", der hører til denne bruger i e-conomic, Projekter, Øvrig opsætning, Medarbejdere.
  • "Sprog": Er det sprog som bruger interfacet skal benytte. Bemærk at du skal logge ud og ind igen for at det nye sprogvalg træder i kraft.
  • Ekstralinjer
    I bunden:"Push besked" (via Tracelink mobil App):

Læs mere

 
Tilbage til support