I løbet af efteråret afholder vi en række korte webinarer (af ca. 30 minutters varighed), som fokuserer på udvalgte arbejdsprocesser, som kan effektiviseres med brug af Tracelink.
Tirsdag 20. oktober kl. 13: Produktion til færdigvarelager med styklister
Onsdag 4. november kl. 13: Ordreproduktion direkte til kunden med styklister
Torsdag 19. november kl. 13: Brug af kontrolpanelet - tips og tricks
Implementering af Tracelink
I denne kundecase kan du, udover at læse hvordan maskinfabrikken Hein & Sønner bruger Tracelink, også få lov til at følge den implementeringsproces, der finder sted, når man implementerer Tracelink i sin virksomhed.
Martin og Kurt, ejere af Hein & Sønner
Det kan føles overvældende at digitalisere sin forretning og finde hoved og hale i et nyt IT-system, inden det hele kører på skinner. Derfor introducerer vi dig her til Tracelink projektmodel og de processer, du kommer igennem, når du implementerer Tracelink.
Hein & Sønner, som kundecasen er skrevet i samarbejde med, er leverandører af spåntagende bearbejdning og drives af Martin Stapelfeld og Kurt Stilling. De to ejere har valgt at implementere Tracelink i deres virksomhed, da det blev for uoverskueligt for dem at holde styr på alt i hovedet. F.eks. havde Martin svært ved at få et overblik over, hvad han egentlig betalte sine leverandører for, da information om indkøbene var samlet på gule labels, der let forsvandt i bunken af papirer. Hver gang virksomheden modtog nye ordrer, skulle Kurt ud på det fysiske lager for at tælle, hvad der allerede lå af råvarer og færdigvarer, før han kunne give kunden en pålidelig afleveringsdato. Generelt oplevede Martin og Kurt, at de lavede for meget dobbeltarbejde, så efter længere tids irritation, kom de til konklusionen: “Det må kunne gøres nemmere!”
En lille andel af Hein & Sønners restlager.
Efter et 4 måneders implementeringsforløb, bruger Hein & Sønner i dag Tracelink til at overse ordremodtagelser, foretage indkøb og holde styr på lageret. “Det har virkelig lettet på min arbejdsgang, at jeg nu bare kan logge ind på Tracelink for at få et overblik over, hvad jeg har på lager, hvilke ordrer der håndteres lige nu, og at jeg ikke behøver lede længe efter en gul label, når jeg skal betale for indkøbte materialer,” fortæller Martin Stapelfeld.
Tracelinks projektmodel
Når Tracelink skal implementeres i en virksomhed, anvender vi en projektmodel, der har til formål at hjælpe vores kunder sikkert og trygt i gang, så de føler sig godt klædt på til at bruge Tracelink på egen hånd. Projektmodellen er inddelt i fire faser udover demo møde og almindelig drift:
Faserne i Tracelinks projektmodel.
Faserne er med til at sikre, at alle parter er med på, hvad der skal ske, og at vi opfanger evt. udfordringer eller ændringer til løsningen i god tid.
Marts 2023
Klik på linkene herunder for at hoppe videre til næste fase.