--> Projektøkonomi - Bedre økonomi, planlægning og lager

Vil du spare tid, minimere spild, undgå dobbeltarbejde og opnå bedre økonomi? Ved at fokusere på nøgleelemter som budgettering, omkostningsstyring, finansiel planlægning m.m. kan projektøkonomi sikre, at jeres projekter gennemføres optimalt, så de fastsatte økonomiske mål nåes.

Projektøkonomi

Projektøkonomi er disciplinen, der omhandler planlægning, styring og kontrol af økonomiske ressourcer i forbindelse med gennemførelsen af større projekter. Ved at dokumentere jeres forretningsprocesser i et digitalt program, kan du sikre, at projekterne gennemføres effektivt og inden for budgettet, da det bliver tydeligt, hvordan du kan udnytte tid og ressourcer bedre.

Moduler

Tracelinks Projektøkonomi indeholder typisk følgende moduler:

Projektstyring

Projektstyring kan inddels i hoved- og underordrer til de enkelte arbejdsopgaver eller dele af produktionen. Dermed samler du al projektinformation ét sted. Løber dit projekt over længere tid, kan du planlægge de indkøb, der er behov for, og opdele projektet i ordrefaser for at minimere værdi bundet i lager.

Overblik & beslutning

Hvorfor ikke gøre ordrebogen digital og dele den med medarbejderne? Hæng en storskærm op i produktionshallen, der viser ordrenes vej gennem produktionen, for at alle kan se og opdatere status, både på ordrer på vej ind og ordrer i produktion. På den måde får alle del i overblikket. Med ganske få klik, kan en ordre opdateres og dokumenteres med stykliste, ruter og meget mere. Ved ordreafslutning kan der automatisk dannes efterkalkulation.

Økonomi

Tracelink er tæt på at være et fuldt ERP-system, men mangler regnskabsdelen. Til gengæld kan systemet let integreres til regnskassystemer, såsom e-conomic. Data kan udveksles mellem systemerne, så længe du anvender begge løsninger. En e-conomic ordre konverteres til en Tracelink produktionsordre, som efterfølgende faktureres i e-conomic. Integrationen giver dig mulighed for at lave efterkalkulation på hver ordre.

Tidsregistrering

Det er let at registrere tid brugt på hver enkelt fuldendt ordre eller opgave. Registreringerne bruges bl.a. til fakturering eller til efterkalkulation, da det er tydeligt at se, om deadlinen er overskredet på den enkelte ordre.

Tidsregistreringen bruges desuden til at registrere komme/gå til løn.

Kunde feedback

Ved at markere produkterne med QR-koder bliver hvert enkelt produkt unikt. Det giver mulighed for individualiseret dialog med kunderne.

Dels kan du give kunden adgang til unikke informationer om lige præcis dét produkt, vedkommende har erhvervet; og dels kan du indsamle og strukturere feedback fra kunderne. Det kan være virksomhedens fundament for innovation.


Fuld
behovsdækning

Høj kvalitet
og effektivitet

Vi hjælper med opsætningen

Du kan altid ringe til supporten

Pris

Alle virksomheder har forskellige arbejdsprocesser og dermed forskellige behov til produktionsstyring. For nogle vil det være essentielt, at systemet kan håndtere styklister, eller at der integreres til et regnskabsprogram. For andre kan det primære behov være, at der er styr på lagerværdier, eller at der kan uddeles opgaver til medarbejderne.

Da systemet kan sættes op på vidt forskellige måder, varierer prisen alt efter hvilken løsning, du søger. Kontakt os, så vi kan sammensætte en løsning, der passer dig og dine behov.

Digitalisér din forretning i dag

Tag en uformel samtale med en rådgiver og book en gratis demo
Dejligt overblik. Det er nemt at følge ordrens vej gennem huset, og der er præcis registrering af tid. Godt samarbejde med e-conomic. Det er let at rette ordrer til, efter de er oprettede, og redigere folks tider, hvis de har forkerte indstemplinger.

Vi er meget tilfredse.

Kundecases

Gratis demo